1) Firma Kayıt İşlemi
Firma Kayıt İşlemi için Gerekli Evraklar
* HBS Firma Kayıt DilekçesiHaybis Firma Kişi Kayıt Dilekçesi.docx
* Firma Vekaletnamesi (Aslı Ve Fotokopisi İle)
* HBS Sistem Kullanıcı Sözleşmesi (İlk kez kayıt olacaklar için)SISTEM_KULLANICI_SOZLESMELERI.docx
2) TPS Başvurusu
Gümrük ve V.S.K.N mevzuatlarına uygun şekilde Tek pencere Portal Siteminden başvurusu yapılacak.
3) Başvuru Dosyası
Başvuru için yarım kapak dosya ile birlikte aşağıda belirtilecek evraklar doldurulacak başvuru dilekçemiz ile birlikte Müdürlüğümüze başvuru yapılacak.
1-Başvuru Dilekçesi
(Evrak İçin Tıklayınız)
2-Önbildirim Belgesi
HBS Sistemi Üzerinden Alınacak (1 Nüsha)
3-Kontrol formları
* Denetim Tutanağı (1 Nüsha)
(Evrak İçin Tıklayınız)
* Belge Kontrol Formu
(Evrak için Tıklayınız)
* Kimlik Kontrol Formu
(Evrak için Tıklayınız)
*Canlı Hayvan Kontrol Formu
(Evrak için Tıklayınız)
4-Kontrol Belgesi Fotokopisi
5-Veteriner Sağlık Sertifikası
6-Aşı ve Test Belgeleri
7-Fatura Fotokopisi
8-Konşimento ve Özet Beyan Fotokopileri
9-Vekaletname ve İmza Sirkülerinin Fotokopileri
10-TPS Başvuru Belgesi
4) Döner Sermaye Ücreti
Döner Sermaye ücreti başvuru esnasında yatırılacak.
Döner Sermaye Birim Fiyat Listesi
5) Kontrol
Denetim birimimiz tarafından önce belge kontrolü yapılır. Belge kontrolü aşaması olumlu ise takiben kimlik ve fiziksel kontrol yapılır. Son olarak Kanun ve Yönetmelikler çerçevesinde gerekli işlemler yapılır.
6) T.P.S Onayı
Yapılan kontrollerden sonra evraklar uyumlu ve uygun olması durumunda, T.P.S müracaatı kabul edilir. Damızlık ve Besilik canlı hayvanların karantina altına alınacak işletmelerde ilgili İl/İlçe Müdürlüklerince yürütülecek karantina işlemlerinin sonucunda Müdürlüğümüze gönderilen karantina bitiş tutanağı neticesinde T.P.S. müracaatı onaylanır.
Kesimlik canlı hayvanların tahliyesine müteakip T.P.S. müracaatı onaylanır.