TÜRKİYE ‘YE KEDİ-KÖPEK GİRİŞİ İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR
1-Belirtilen hayvanların açıkça okunabilir bir dövme ya da elektronik kimliklendirme sistemi (mikroçip) sistemlerinden biri ile tanımlanmış olması gerekir.
2-Elektronik Kimliklendirme Sistemi (mikroçip) var ise yalnızca okunabilir özellikte pasif radyo frekanslı kimliklendirme aleti olması gerekir (trasponder). Bu alet ise ;
- ISO 11784 standartlarına uygun ve HDX veya FDX-B teknolojisine sahip bir okuyucu tarafından okunması gerekir.
- ISO 11785 standartlarına uygun bir okuyucu tarafından okunması gerekir.
- Hayvanlardan sorumlu kimse denetim esnasında Trasponder okuyucusunu sağlamak zorundadır.
3-Kuduz hastalığına karşı aşılanmış olması gerekir. Yapılacak olan kuduz aşısının geçerli olabilmesi için ise;
- Modifiye edilmiş canlı bir aşı olamaz ve beher dozda en az bir antijenik ünite içeren inaktif bir aşı olmalıdır ya da canlı virüs vektöründe kuduz virüsünün bağışıklık glikoproteinini gösteren rekombine bir aşı olmalıdır.
- Dünya Hayvan Sağlık Teşkilatı(OIE) yayımladığı kara hayvanlarında kullanıma mahsus aşılar ve teşhis testleri kılavuzunda yer alması gerekir.
- Pasaportun veya Hayvan Sağlık Sertifikası’nın ilgili bölümünde belirtilen tarihte yapılmış olmalıdır ve bu tarih mikroçip uygulama tarihinden erken bir tarih olamaz
- Rapel aşılama önceki aşılamanın geçerlilik süresi içerisinde yapılmadığı takdirde ‘ilk aşılama’ olarak kabul edilir
4-Türkiye’ye hareketinden 3(üç) ay önce ve son kuduz aşılamasından en az 30 (otuz) gün sonra yetkili bir Veteriner Hekim tarafından alınan kan serumu örneklerinde Antikor Titrasyon Testi; AB (Avrupa Birliği) tarafından kuduz hastalığı için onaylanmış bir laboratuvara anti-kuduz antikor titrasyon testi için gönderilir. Nötralize edici antikor titresi için en az 0.5 UI/ml olarak eşdeğer düzeyde ölçülür ve hayvanın kabul edilebilir anti-kuduz antikor titresine sahip olduğunu gösterir sonuç raporu, Türkiye giriş gümrüğüne sunulmak üzere temin edilir.
5- Kuduz Antikor Titrasyon Testi; Kabul edilebilir anti-kuduz antikor titresine sahip olduğu pasoportunda belirtilen ve kuduz hastalığına karşı aşılamaları düzenli ve 3.madde’deki kriterlere uygun olarak aşılanan hayvanlar için tekrar talep edilmez
6-Eğer Türkiye menşeli(kökenli) olan ev ve süs hayvanın başka bir ülkeye gidip tekrar dönmesi durumu söz konusu ise; bu durumda Türkiye’den hareketinden önce alınmış ve kabul edilebilir anti-kuduz antikor titresine sahip olduğunu gösterir sonuç raporu varsa, 4.madde ‘de belirtiğimiz 3(üç) aylık süre koşulu aranmaz.
7-Ev ve Süs hayvanının menşei ülke servisi tarafından düzenlenmiş ve onaylanmış veteriner sağlık sertifikası na sahip olması gerekir.
8-Ev ve Süs hayvanlarına yetkili Veteriner Hekimce verilen Pasaport eşlik eder.Bu pasaportun yetkili bir Veteriner Hekim tarafından uygulanmış olan kuduz aşısının 3.madde’ de belirttiğimiz uygunluğunun ve geçerlilik süresinin halen devam ettiğini ,ayrıca gelen Hayvanın Türüne Özgü diğer hastalıklara karşıda aşı ve ilaç uygulamalarının yapıldığını doğrulaması gerekir.
9-Türkiye’ye 3 (üç) Ay ‘lıktan küçük aşılanmamış, kedi-köpek ve gelincik’lerin girişine, hayvanların getirildiği ülkenin kuduz hastalığına ilişkin hayvan sağlığı durumu göz önüne alınarak Bakanlığımızın belirttiği sağlık şartlarını karşılaması koşulu ile izin verilir.
EVCİL HAYVANLARINIZ İLE TÜRKİYE’YE GİRİŞ YAPARKEN AŞAĞIDAKİ BELGELERİ BULUNDURMANIZ GEREKMEKTEDİR
* 1 - HAYVAN PASAPORTU ( KİMLİK BELGESİ )
* 2 - KUDUZ TİTRASYON TESTİNİN ORJİNALİ
* 3 - VETERİNER SAĞLIK SERTİFİKASI
Mevzuatlar gereği yolcu beraberi olarak en fazla 2 (iki) adet hayvan getirilebilir. ( Örneğin, 2 adet kedi veya 1 adet kedi ve 1 adet köpek ) yukarıdaki belgeler her hayvan için ayrı olarak düzenlenmiş olmalıdır.
Dikkat: kuduz titrasyon testi için kan serumu alınma tarihinden itibaren en erken 3 ay sonra ülkeye giriş yapılabilir.
Seyahat Edecek Hayvanlar İçin Örnek Program Kuduz Aşılaması tarihi : 01 / 04 / 2025
En Erken Kan Örneği Alınma Tarihi : 01 / 05 / 2025
En Erkan Giriş tarihi : 01 / 08 / 2025
DİKKAT: Kuduz aşısının yapıldığı tarih sıfırıncı gün olarak sayılır